Početak » Marketing » Promo kampanja u 8 koraka

Promo kampanja u 8 koraka

Samo 8 koraka do uspeha!

  1. ANALIZA SITUACIJE
  2. ODREĐIVANJE CILJEVA
  3. ODREĐIVANJE BUDŽETA
  4. DEFINISANJE CILJNE PUBLIKE
  5. KREIRANJE PORUKE
  6. IZBOR I PLANIRANJE MEDIJA
  7. SPROVOĐENJE I KONTROLA KAMPANJE
  8. PROCENA USPEŠNOSTI

marketing kampanja


Analiza situacije (gde se sada nalazimo)

U prvom koraku analizira se trenutna situacija u kojoj se preduzeće ili proizvod nalaze i identifikuju se svi faktori koji utiču na ne zadovoljstvo trenutnom situacijom. Ovde se kao uzrok ne zadovoljstva mogu javiti: ne dovoljan obim prodaje, slaba pokrivenost tržišta, mala svest o brendu, loše pozicioniran brend u svesti potrošača, malo tržišno učešće i slično.

Određivanje ciljeva (gde želimo da budemo)

Kada smo utvrdili gde se trenutno nalazimo, sledeći korak je određivanje gde želimo da budemo. Sada treba postaviti ciljeve koje našom kampanjom želimo da ostvarimo. Ciljevi moraju biti realni, merljivi, dobro poznati svima koji su uključeni u kreirajne kampanje i naravno ambiciozni. Ciljeve treba predstaviti brojevima ili drugim atributima, kako bi kasnije lakše izmerili uspešnost kampanje. Na primer, možemo za cilj da postavimo povećanje tržišnog učešća sa 10% na 15% ili povećanje svesti o brendu u određenoj tržišnoj niši sa slabo poznat na dobro ili vrlo dobro poznat itd.

Određivanje budžeta (koliko potrošiti na kampanju)

Kada smo odredili ciljeve treba da napravimo i budžet koji ćemo uložiti u našu kampanju. Kako kreirati budžet za marketing možete pročitati ovde: koliko potrošiti za marketing

Definisanje ciljne publike (kome šaljemo poruku)

Sada moramo definisati koji su to tržišni segmenti kojima želimo da pošaljemo poruku. U zavisnosti od delatnosti kojom se bavimo, zavisi i kome se obraćamo. Kupce možemo podeliti prema različitim kriterijumima. Na primer : geografski, da budu sa teritorije Beograda; prema godinama starosti, između 25 i 40 godina; prema polu, muškarci i žene; prema obrazovanju, visoko obrazovani itd. Više o voj temi možete pročitati u postu segmentacija tržišta
U zavisnosti od publike kojoj se obraćamo zavisiće i deo kampanje vezan za kreiranje poruke i planiranje medija, odnosno kanala kojima ćemo našu poruku plasirati onima koji treba da je čuju.

Kreiranje poruke  (kreativni deo )

U ovom koraku treba kreirati poruku, dizajnirati vizuelni deo  i sve to prilagoditi različitim medijima.  Poruka mora biti prilagođena ciljnom tržištu i mediju koji je prenose, neki mediji imaju bolji neki lošili kvalitet štampe, neki su samo zvučni (radio), a neki i zvučni i vizuelni (TV)… poruku morate prilagoditi svakom mediju kako biste što boje iskoristili njegove prednosti. Ciljna publika mora dobro da razume vašu poruku, zato koristite jezik koji im je razumljiv, nemojte koristiti suviše stručne izraze koje možda neće razumeti, ne mojte im se obraćati slengom ili žargonom koji ne koriste. Probajte da im poruku prenesete na način koji će razumeti bez napora.
Ukoliko sami nemate devoljno znanja i smisla za dizajn ovaj posao je najbolje prepustiti nekoj od firmi koje se time bave. Samo im dobro objasnite šta želite da vam oni ne bi prodali ono što oni imaju, dobro upakovanu priču o novim trendovima u dizajnu po visokim cenama.
Vaša poruka treba da sadrži i neki poziv na akciju, odnosno ono šta vi želite da vaši kupci urade. Pozovite ih da posete vašu veb ili fejsbuk stranicu, da vas kontaktiraju telefonom ili putem majla i zatraže dodatne informacije. Takođe ukoliko u pitanju neki popust koji nudite ili ako dajete neki poklon uz kupljenu robu obavezno navedite koliko ta akcija traje, ko biste kupce motivisali da reaguju u određenom period.

Izbor i planiranje medija ( kanali za slanje poruka)

U ovom koraku biramo medije putem kojih ćemo naše poruke slati ciljnim segmantima. Medije možemo podeliti na tradicionalne: novine, časopisi, radio, TV, bilbordi, oglašavanje na i u vozilima… i digitalne, odnosno sve one medije na internetu, kao što su veb sajtovi, društvene mreže i ostale digitalne načine promocije, SEO, PPC kampanje, blog marketing… Više od medijima i njihovim karekteristikma pisaću u nekom od narednih postova.
Kada napravimo izbor medija koje ćemo koristiti u našoj kampanji, pristupamo izradi medija plana. Moramo tačno definisati kada i gde će se naše reklamne poruke pojavljivati.
Medija plan može da izgleda ovako: svakog utorka u jednim dnevnim novinama pojavljivaće se naš oglas na polovini strane, sponzorisaćemo jednu rubriku u nekom nedeljnom časopisu koji je povezan s našom ciljnom publikom, plasiraćemo video na you tube-u koji ćemo promovisati preko društvenih mreža, na našoj fejsbuk stranici ćemo svakodnevno objavjivati sadržaj koji ćemo za nju kreirati, pet puta dnevno u narednih mesec dana na jednoj lokalnoj radio stanici će ići naš džingl…

Sprovođenje i kontrola (počinje akcija)

Kada smo sve lepo isplanirali i pripremili možemo da počnemo sa sprovođenjem naše kampanje.  Sada odlučujemo o datumima početka objavljivanja poruka u različitim medijima, i sprovodimo sve ostale markeitnške aktivnosti koje smo planirali da uradimo za vreme trajanja kampanje.  Kontrolišemo kako se odvija kampajna, kako ciljno tržište prihvata naše poruke i kako na njih reaguje, i radimo korekcije ukoliko je potrebno.

Procena uspešnosti (šta smo postigli)

Posloednji korak ali nipošto najmanje važan je procena uspešnosti kampanje. Po završetku kampanje ponovo radimo analizu situacije, vraćamo se na prvi korak i utvrđujemo koliko smo bili uspešni i u kojoj meri smo ostvarii cijeve koje smo sebi zadali na početku. Ciljevi se nikada u potpnosti ne ostvare, ili se podbace ili se prebace.
Ukoliko vam je ovaj post pomogao, šerujte ga možda će biti zanimljiv i vašim prijateljima.
Hvala.


Postavi komentar

Unesite svoju adresu e-pošte da biste pratili na ovaj blog i primali obaveštenja o novim člancima preko e-pošte.

Join 251 other subscribers

Kategorije