Prema istraživanju interbrenda, predstavljamo vam najbolje globalne brendova po vrednosti u 2013. godini.
Na prvom mestu nalazi se Apple, koji beleži rast od 28% u odnosu na plošlu godinu,što ga dovodi na čelo liste sa koje je zbacio neprikosnovenu Coca Colu. Na drugom mestu je Google koji uz rast od čak 34% skače za dva mesta u odnosu na prošlu godinu. Sledi Coca Cola sa rastom od samo 2%, koja pve godine pada sa prvog na treće mesto liste. Sledeći na listi su IBM, Microsoft i McDonalds, kompanije koje beleže mali rast između 3% i 7%. Na osmom mestu nalazi se Samsung, sa rastom od čak 20%, posle njega dolazi Intel koji je jedini gubitaš na listi sa padom od -5%. Na 10. mestu je Toyota sa takođe značajnim rastom od 17%.
Rang u 2013 |
Ime brenda |
Brend |
Sektor |
Vrednost u (000)$ |
Promena vrednosti |
1 |
Apple |
|
Tehnologija |
98.316 |
28% |
2 |
|
|
Tehnologija |
93.291 |
34% |
3 |
Coca Cola |
|
Industrija pića |
79.132 |
2% |
4 |
IBM |
|
Poslovne usluge |
78.808 |
4% |
5 |
Microsoft |
|
Tehnologija |
59.546 |
3% |
6 |
General Electric |
|
Različite delatnosti |
46.947 |
7% |
7 |
McDonald’s |
Restorani |
41.992 |
5% |
|
8 |
Samsung |
Tehnologija |
39.61 |
20% |
|
9 |
Intel |
|
Tehnologija |
37.257 |
-5% |
10 |
Toyota |
|
Auto industrija |
35.346 |
17% |
Izvor:www.interbrand.com
Najveći rast vrednosti brenda u odnosu na prošlu godinu beleži Facebook +43%, prati ga Google sa +34%, Prada sa +30%, Apple sa +28% i Amazon sa +27% rasta vrednosti brenda u odnosu na 2012 godinu.
Najveći gubitnici na listi su: pre svih Nokia sa gubitkom vrednosti brenda od čak -65% i padom sa 19. na 57. mesto liste, tu su još i Morgan Stanley -21%, Nitendo -14%, MTV -12% i Avon sa gubitkom od -11%.
Novi brendovi koji su ove godine ušli na listu su Discovery, Duracell, Chevrolet.
Šerujte ukoliko vam se sviđa post!